Ergenlik döneminde psikolojik sancılar ve nasıl sakinleştirilebileceği.

Ergenlik aslında kişinin olgunlaşmaya ve düşünce yapısının oluşmaya başladığı dönemdir. Aslen kişinin bakış yapısının belirleneceği ve ilerideki kararlarını şekilllendiren bu dönem aslında kişinin mutluluk gibi diğer duygularının ve geleceğinin temelllerini oluşturur. Bu dönemin bir çok yaşantı ve deneyiminize dahil olacak bir yaşantı dönemi olmasıyla beraber bir çok dezavantaja sahiptir. Kişi kendisini olgunluk döneminde bulduğu sürenin başlangıcında kolay olarak yaşantılarını düzenleyemez ve bir takım sorunları beraberinde geldiğinde taşıyamayacak bir kapasiteye gelirse sancılar yaşamaya başlar ve bu kişinin yaşadığı psikolojik sancıların temelini oluşturur. Kişinin belirli bir süreçte kendini eğitmesi ve bu sürece de alışması, sancılara ileri bir düzeyde bir yardımı dokunacaktır.

Bu durum kendini belirli semptomlarla göstermektedir. Kişi kendisini bu semptomlara göre yorumlamamalıdır. Kendini psikolojik olarak kötü hissettiği durumda bir yetkiliye danışmalı  ve bilgi almalıdır. Bu semptomlar asla bir kesin tanı aracı değildir.

·         Yorgunluk ve halsizlik.

·         Kas Ağrısı

·         Umutsuzluk ve karar vermekte zorlanma

·         Çevreyle konuşmakta güçlük çekme

·         İştahınızda azalma veya artma durumu

·         İçine kapanık bir hal almaya başlamak / yaşamak

·         Mutsuzluk

·         Stres bozukluğu

Gibi daha çok semptomları vardır…

Peki bu durum nasıl çözülebilir?

Kişi psikolojisinin bozulmayacağını ve kendisinin diğer insanlara kıyasla sağlam olduğunu düşünsede öyle olmayacaktır. Kendini her daim hazır tutmalı ve duygularını kontrol altına almaya başlamalıdır. İstemsizce gelen öfkesini ve arkadaş çevresinde yaşadığı sorunları kontrol altına almaya başlaması bunlar içinde olan en önemli adımdır. Bir genç ergenlik döneminde yaşadığı problemleri kendi yaşadığı değişkinliklere adapte edememeye başlaması ile birlikte bu durumu kendi kendine çözebilmek için çeşitli yollar bulmalıdır. Buna örnek olarak düzenli olarak yürüyüş yapmak ve hava almak olabilir. Sporsal aktivitelere bolca vakit ayırmak ve kendinin en az günde 8 saat uyuyarak dinlenmesini sağlamak bu durumun tekrar etmesini azaltır ve kişinin sinirlerini atması için bir kaynak ortaya çıkar.

Bu durum nasıl saptanır?

Gerekli psikolojik destek almadan önce kesin bir tanı aracı olmasada kendiniz evde bir tanı yolu arıyorsanız “Beck Depresyon Ölçeği” size bu konuda yardımcı olabilir. Soruları kendi içinizi dinleyerek yanıtlarsanız kendinizi emin bir şekilde deneyerek ruh halinize” kendi kararınıza göre tanı koyabilirsiniz.*”

 Kaynakça :

https://www.milliyet.com.tr/pembenar/psikolojinin-bozuk-oldugu-nasil-anlasilir-bozuk-psikolojinin-belirtileri-nelerdir-nasil-gecer-6595037

http://www.ordupsikiyatri.com/beck-anksiyete-olcegi/

https://www.mevampsikoloji.com/ergenlik-doneminde-gorulen-psikolojik-problemler/

https://www.medicalpark.com.tr/psikolojik-hastaliklar/hg-2424

0 Yorum

Bir Cevap Bırakın

©2023 Öğrenci Teknoloji Takımı 2022 Emeği GeçenlerODTÜ GVO - BLOG

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Gönderiliyor

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?